Srpanj 05, 2022 1558

Vodice street festival: Večeras u kaleti otvorenje izložbe „Nasljeđe“ mlade umjetnice Doris la Mazza

Ocjeni sadržaj
(6 glasova)

U sklopu Vodice street festivala u utorak 05. srpnja u kaleti svečano će biti otvorena galerija mlade umjetnice Doris La Mazza „Naslijeđe“

Na Vodice Street Festival prvi put se samoinicijativno prijavila 2019. zajedno sa prijateljicom i kolegicom dizajnericom Brunom Čičin Šain, dok je prošle godine u kaleti imala samostalnu izložbu radova „Metaprostori“

- Pojam 'naslijeđe' sa sobom uključuje mnogo više od samog iskopavanja i očuvanja povijesnih građevina i artefakata ; ono je neopipljivo te dolazi u obliku pjesme, plesa, riječi, sjećanja… Ono može biti utkano biološkim svojstvima prenesenih od roditelja na potomke, dok istovremeno arbitrira predaju moralnih i sentimentalnih vrijednosti, pripadnost i identifikaciju. Baština, kulturna dobra i kvalitete života određuju naslijeđe kao esenciju sadašnjosti u kojoj živimo - i budućnosti koju ćemo graditi. – rekla nam je mlada umjetnica

Serija slika u tehnici akrila i ulja na platnu nastala je ciljano za ovogodišnji festival, a inspirirana je svjedocima života u poljima - arheološkim nalazištima sa područja Vodica, interpretiranih apstrahiranim slikarskim izričajem u estetici toplog mediteranskog kolorita.

Rizk Casino Bonus

- Simbolika motiva i promišljanje o koncepcijskom okviru teme u meni su ostvarili svojevrsni most sa značenjem slikarskog rituala, kao prenošenje neopipljivih energetskih stanja u materijalne dokumente koji neverbalnom komunikaciju traže put do svoje publike. – kaže Doris te nastavlja

- Što se tiče likovnog dijela programa, drago mi je vidjeti kako ove godine broj izlagača raste, te se toplo nadam da će sam Street Festival otići u 'naslijeđe' generacijama koje tek dolaze, kao kulturno održiva manifestacija grada punog umjetničkog potencijala. – zaključuje

Životopis

Doris La Mazza rođena je 1999. u Firenzi, a s obitelji se doselila u Vodice 2001. godine. Završila je smjer arhitektonskog tehničara u srednjoj Tehničkoj školi u Šibeniku, a iste 2017.godine umjetnički su afiniteti ipak prevagnuli te upisuje Akademiju primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Trenutno završava diplomski studij primijenjenog slikarstva, kroz izborne kolegije iskazuje interes te se bavi scenografijom i umjetničkim oblikovanjem stakla. Članica je Likovne udruge More iz Vodica, a od ove akademske godine povremeno volontira kao novinarka za portal Kišobran – studentsku medijsku platformu Sveučilišta u Rijeci. Za vrijeme studiranja sudjeluje u raznim vannastavnim projektima i aktivnostima, od kojih bi istaknula 12. likovnu EKO koloniju na Blidinju i sudjelovanje na retrospektivnoj izložbi Sergeja Glumca u Galeriji Klovićevi dvori – reinterpretacija i izrada scenografskih maketa prema skicama Glumčevog avangardnog teatra , zajedno sa kolegom Filipom Novakom. Svoje radove do sad samostalno izlaže u sklopu Vodice Street Festivala te na brojnim  skupnim izložbama u Rijeci, Lovranu, Zagrebu i Osijeku.



O tijeku umjetničkog razvoja na Akademiji mlada umjetnica govori:

Na Akademiju sam se upisala 2017. godine. Prva godina studija primijenjene umjetnosti onda je bila koncipirana bez formalnog opredjeljenja, ali se ono manifestiralo kroz pojačani izborni kolegij, tad slikarstvo koje mi je svojim tokom išlo, za razliku od kiparstva koje je predstavljalo izazov.

Potaknuta inicijalnim neiskustvom u oblikovanja u prostoru, druge sam se godine opredijelila te iduće 2020. završila preddiplomski studij smjera kiparstvo.                               

Eh tad, u to doba izolacije i nemogućnosti kiparenja, platno i boje su me sve jače vukle iako ih nisam najbolje razumjela. To me vratila na ono prvo - kad sam kao četverogodišnjakinja vidjevši na TV-u prilog o višemilijunski prodanoj slici ne znam kojeg slikara, pomislila sam da želim biti slikar, misleći da u naše doba više ne postoje slikari, a kamoli škole za to.

Moj poduzetnički duh na stranu, odlučila sam na diplomski otići na slikarstvo.

Početkom istraživanja slobodne teme slikala sam sve nešto mračno, snoviđene špilje iz kojih nikako izaći… ali atmosferu sam ulovila i shvatila da crna u slikarstvu nikad nije crna, već plava, zelena, crvena… Kad su došle boje, tekle su na sve strane, svakako se miješale, a ja nisam znala gdje ih preusmjeriti jer su motivi koje želim slikati bili nejasni. Puno radova (i ne radova) kasnije uvidjela sam da ne treba 'izmišljati toplu vodu' i da je izmišljanje tople vode u momentu na platnu trenutno iskren put za mene i tako su se pojavile ''Zone preobražaja'', recentna serija slika koje su ujedno dio mog diplomskog rada.

Kroz tu temu i svoje slikarske radove bavim se poimanjem perceptivne interpretacije, istražujući transmisiju podsvjesnog kroz atmosferičnost, psihološki aspekt boje i slobodnu gradnju slikarskog polja pri tome stvarajući sugestivne pejzažne prikaze. Bitna stavka u mom likovnom izričaju je stavljanje naglaska na vidljivost procesa slikanja, tj. gradnja slike u raspoznatljivim slojevima. Ono što kod gledatelja želm postići je ne samo pasivna percepcija rada, već aktivno stvaranje interpretacije istog, poticanje mašte pri promatranju djela – otvaranje pitanja i razotkrivanje segmenata slojeva boja, oblika i nanosa, prije shvaćanje rada kao cjeline

Vaša reakcija na članak
djelomob1.jpg