Svibanj 18, 2022 1000

U Biogradu na Moru održana Smotra puhačkih orkestara; Vodička glazba dobila i službenu preporuku za nastup na državnoj smotri

U Biogradu na Moru održana Smotra puhačkih orkestara; Vodička glazba dobila i službenu preporuku za nastup na državnoj smotri arhiva
Ocjeni sadržaj
(2 glasova)

25. Smotra puhačkih orkestara Sjeverne i Srednje Dalmacije održana je u subotu 14. svibnja u Biogradu na Moru u prostoru ljetnog kina. Kako je napisala magistrica muzike Barbara Kajin u svom izvještaju, ova je smotra bila izuzetno dobro posjećena, glazbenici su se međusobno slušali i podržavali te pokazali kako sjajno ozračje vlada među dalmatinskim orkestrima. Nastupilo je 11 orkestara različitih veličina i šarolikih sastava, a Vodička glazba dobila je službenu preporuku za nastup na državnoj smotri.

- Vodička glazba odličan je orkestar koji broji pedesetak aktivnih članova. Prilikom neformalnog razgovora s nekima od njih, doznala sam da su paralelno uz program za smotru pripremali i koncert koji su izveli desetak dana ranije. Također, pričali su i o načinu na koji obrazuju male glazbenike. To je svakako odličan način za privlačenje novih snaga, no, dugoročno (financijski) neodrživo, pa ovim putem izražavam nadu za brzim otvaranjem glazbene škole – navodi Barbara Kajin, magistrica muzike.

U tih pedesetak članova našao se i koji vanjski član profesionalac, pozvan samo kako bi se „podebljale“ dvije dionice. Magistrica Kajin navodi da bi bilo lijepo vidjeti nove mlade ljude na tim pozicijama jer ovaj orkestar odlično funkcionira i vanjska pomoć im zaista ne treba. No, u ovom slučaju glazbenici su poboljšali ionako dobar dojam - konkretno na rogu i udaraljkama.

Vodička glazba na smotri je izvela tri skladbe - Invicta, skladatelja Jamesa Swearingena, Ples janjičara, skladatelja J. Gotovca, u aranžmanu Josipa Jankovića te Gulliver's Travel, skladatelja Berta Apertmonta, a magistrica muzike Barbara Kajin napravila je analizu, odnosno svojevrsnu konstruktivnu kritiku kojoj je cilj isključivo potaknuti orkestar na rast i razvoj, kao i na bavljenje amaterizmom kao izrazu ljubavi prema onome što se radi, odnosno, prema glazbi.

Rizk Casino Bonus

- Izuzetno mi je drago vidjeti veliki broj mladih u ovom, a i u ostalim orkestrima, jer to daje sigurnost da ovaj oblik bavljenja umjetnošću nije u opasnosti od nestanka, već naprotiv, on cvate unatoč teškim uvjetima. Ovim putem čestitala bih orkestru Vodičke glazbe i pohvalila način na koji se brinu o svojim mladim glazbenicima, jer na taj način odgajaju i publiku bez koje ovo ne bi imalo smisla – naglasila je magistrica Kajin.

U nastavku slijedi njena analiza izvedbi Vodičke glazbe:

Prva skladba bila je „Invicta“. Materijal je bio jako dobro pripremljen, nije bilo krivih nota, artikulacija je bila na mjestu i vidjela se muzička cjelina. Najveća zamjerka je u dinamici: sve se sviralo mezzoforte i forte, tako da nije bilo nekih finih prijelaza – šteta, jer su u sljedećoj skladbi pokazali da mogu svirati i piano. Što se tiče konkretnih situacija, kod teme u 13. taktu pratnja je bila preglasna, dok je dvadesetak taktova kasnije zvuk rogova bio preglasan u odnosu na ukupnu dinamiku orkestra, kao i u frazi od 53. takta nadalje. Sljedeći dio bio je jednoličan po pitanju dinamike, odnosno, sve je bilo u nekom mezzoforteu. Kod ponovne pojave teme u 103. taktu, intonacija je bila odlična, no, gesta dirigenta pomalo nesigurna pa su se par taktova nalazili u jednom tempu. Jedini pravi piano i forte dogodili su se u zadnjih dvanaestak taktova, što je znak da su se opustili tek pred kraj skladbe.

Druga skladba, „Ples janjičara“, efektna je partitura orijentalnog zvuka čiji je karakter bio promašen ponajviše zbog (presporih) tempa. Već na početku glazbenici nisu bili skupa na sforzatima, no za razliku od prethodne skladbe, dinamički balans bio je zamjetno bolji, a ljepota boje orkestra došla je do izražaja. U jednom trenutku basi su bili preglasni, i bubanj prejak, no, sklona sam to pripisati čudnom ozvučenju. Mislim da je zvučna slika na sceni ipak bila drugačija od onog što je dolazilo iz zvučnika. Jedini raspad dogodio se pri sredini partiture, nakon čega je uslijedio ipak prespori tempo srednjeg dijela, a pri povratku na „brzi“ dio gesta dirigenta nije bila dovoljno jasna, pa su se u željenom tempu ulovili tek u 3. taktu tog dijela. Korektno odsvirano, a do vrhunskog dojma dijeli ih samo – brži tempo. Kao dirigentica, sugerirala bih maestru da smanji kretnju i pri bržim tempima zadrži samo osnovnu kretnju, bez “zavijutaka“ koji bi ga mogli usporiti.



Posljednja skladba, „Gulliver's travels“, četverostavačna je skladba koja je započela krasnim solom flauta, što samo pokazuje kvalitetu glazbenika koji sviraju u tom orkestru. Općenito, u ovoj skladbi pokazale su se pojedine dionice, odnosno, solisti, i čuo se trud uložen u izradu i oblikovanje svake fraze, što posebno pohvaljujem. Ponekih intonativnih nečistoća je bilo, uglavnom u drvenim puhačima, no zanemarivo u odnosu na cjelokupnu izvedbu. Posebno dobar dojam ostavile su udaraljke, koje su bile nenametljive a efektne. Drugi stavak započinje s ritmički pregnantnim motivom koji bi trebalo bolje izraditi (nisu bili skupa). Pohvala ide i solu saksofona. Čim se tempo podigao, svi su bili skupa i međusobno se više slušali, što se i vidjelo po muziciranju, a ostaje samo žal za ipak pretihim krajem tog stavka – trebao je završiti u ff a došli su samo do f. Treći stavak bio je opet prespor, ali donio nam je konačno malo tišu dinamiku, lijepa sola i opet dobru boju i balans. Povremeno su iskočili pojedini instrumenti s preglasnom dinamikom, a jedinu izmjenu p i f opet smo dobili – na samom kraju. Posljednji stavak započeo je opet preglasnom pratnjom, no, iskupili su se lijepom temom u saksofonima, rogovima i trombonima odmah nakon toga. U ovom stavku osjetio se umor svirača, pa se najjača dinamika bila tek mezzoforte na mjestima gdje je trebalo doći do fortissima.

Vaša reakcija na članak
djelomob1.jpg